کپسول باکتری و پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان حاصل فعالیت برخی باکتری هاست که از مهم ترین آن ها می توان به استرپتکوک موتانز اشاره نمود.این باکتری توسط کپسول خود به سطح صاف و خارجی دندان که همان مینای دندان است متصل می شود.با کشیدن ناخن بر روی گوشه دندان یک پلاک دندانی بر روی ناخن دیده می شود که حالت چسبناک دارد.این پلاک همان باکتری ها به همراه کپسول خود هستند.این باکتری ها بی هوازی بوده و تخمیر اسیدی انجام می دهند که اسید حاصل PH کمتر از 5 دارد و باعث تجزیه ی مواد معدنی موجود در مینای دندان می شود.بدین ترتیب آن ها به مواد آلی زیر مینای دندان دست میابند و با تجزیه ی آن ها باعث پوسیدگی بیش تر دندان می شود.برای جلوگیری از پوسیدگی باید پلاک های دندانی را به طور فیزیکی برداشت که این عمل با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان قابل انجام است.همچنین باید مصرف قند ساکارز را کاهش داد زیرا ساکارز پیش ماده ی سنتز کپسول این باکتری هاست.فلوراید هم مقاومت مینای دندان را در برابر اسید افزایش می دهد.



نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت10:24---9 اسفند 1391
سلام. خیلی استفاده کردم. شما هم بیایید
پاسخ:سلام باشه حتما


saeed
ساعت1:32---6 اسفند 1391
سلام خوبی آبجی جون.

وبت خیلی قشنگه.

به وب منم سربزن نظرتو بده.اگه دوست داشته باشیم با هم تبادل لینک کنیم.ج بده.

راستی احساس میکنم رشته دکتری یا زیست شناسی روخیلی دوست داری؟آرزوی موفقیت واست میکنم
پاسخ:سلام ممنون ک سر زدی حتما سر میزنم. آره دوست دارم زیست شناسی رو شمام موفق باشی.


SHAHIN
ساعت21:28---4 اسفند 1391
==========================
بـی خیــــال اســــمـ هــــا

و حرفــــــ هــــا ..

" مـــ ن .. "

خلاصـــــهـ می شــوم در

"تـــــ و .. "

همیــــ ـن ..!


sadegh@ghazale
ساعت12:38---1 اسفند 1391
هی فلانی!
دیگر هوای برگرداندنت را ندارم…
هرجا که دلت میخواهد برو…
فقط آرزو میکنم
وقتی دوباره هوای من به سرت زد، آنقدر آسمان دلت بگیرد که با هزار شب گریه چشمانت، باز هم آرام نگیری…
و اما من…
بر نمیگردم که هیچ!
عطر تنم را هم از کوچه های پشت سرم جمع میکنم،
که نتوانی لم دهی روی مبل های راحتی،با خاطراتم قدم بزنی!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, | 11:57 | نویسنده : S@Ra |